هور نیوز

پایگاه اطلاع رسانی واحد مقاومت بسیج انقلاب اسلامی

هور نیوز

پایگاه اطلاع رسانی واحد مقاومت بسیج انقلاب اسلامی

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۰۵ ب.ظ

هر ایرانی یک درخت

در آستانه روز درختکاری و پس از کاشت یک اصله نهال


بسماللهالرّحمنالرّحیم

اوّلاً از همهى کسانى که در زمینهى گسترش فضاى سبز، در سطح کشور فعّالیّت دارند، بایستى ما تشکّر کنیم و به آنها خدا قوّتى بگوییم. ثانیاً از همهى مسئولان و همهى آحاد مردم عزیزمان بخواهیم که به مسئله‌ى فضاى سبز اهمّیّت بدهند و مانع بشوند از اینکه کشور و ملّت و زندگى مردم، از این کمک الهى، از این نعمت بزرگ پروردگار - که عبارت است از گیاه و درخت و مانند اینها - محروم بشود.

مسئلهى محیط زیست هم خیلى مهم است؛ این قضیّهى ریزگردها و غبارهایى که مىآید داخل کشور - که آقاى وزیر کشاورزى(۱) چند روز قبل از  این به من گزارشى از این مسئله و زیانهایى که دارد، میدادند - واقعاً مسئلهى بسیار مهمّى است؛ و جا دارد که به صورت کلان، همهى مسئولین کشور و همهى بخشهاى مختلف دولت هماهنگى کنند، همکارى کنند، براى اینکه جلوى این آسیب را بگیرند؛ آسیبهاى بزرگى را به کشور [وارد میکند]. اخیراً هم یک گزارشى براى من فرستاده بودند راجع به همین ریزگردها که گزارش هشدار دهندهاى است؛ لازم است که به آن توجّه بشود.

 ما از مردم خواهش میکنیم که درخت را پاس بدارند و فضاى سبز را اهمّیّت بدهند. «هر ایرانى یک درخت» که گفته میشود و در زبانها هست، شعار خوبى است؛ سعى کنند در این ایّام - که ایّام درختکارى و فصل درختکارى است - هرچه میتوانند [کاشت درخت را] افزایش بدهند. و جلو دست تطاولى که دراز میشود گاهى به فضاهاى سبز را، هم مردم و هم مسئولان بالخصوص بگیرند و نگذارند؛ چه جنگلهاى ما، چه مراتع ما و چه فضاهاى سبز شهرى و آنچه که حولوحوش شهر هست؛ والّا اگر چنانچه شماها با قوّت و قدرت برخورد نکنید، این دامنههاى البرز که در تهران ملاحظه میکنید، تا آن بالابالاهاى آن آهن و سیمان خواهد شد؛ یعنى همینطور کسانى سوءاستفاده میکنند. حالا اینکه شما میگویید که نشستید و روى این مسئله برنامهریزى کردید، این خیلى خوب است؛ منتها باید در عمل بهطور محسوس این مشاهده بشود و انسان بداند که واقعاً یک کار اساسى دارد انجام میگیرد؛ انشاءالله موفّق باشید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۵
سرباز آقا(فرمانده واحد)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی